교수소개 CNU College of Economics And Management

경영학부

김기문 교수

  • 전공

    MIS

  • 연구실

    042-821-5538

  • 이메일

    gmkim12@cnu.ac.kr

학력
2003 – 2006 연세대학교 대학원 경영학박사
1997 – 2000 조지아주립대학교 대학원 경영학석사
1994 – 1996 한국외국어대학교 대학원 경영학석사
1987 – 1994 경희대학교 공과대학 산업공학과 공학학사
주요경력
2012 – 현재 충남대학교 경영학부 부교수
2016 – 현재 한국지식경영학회 편집위원
2015 – 현재 한국경영정보학회 이사
2013 – 현재 한국인터넷전자상거래학회 상임이사
2011 – 2012 한국산업정보학회 편집위원
2009 – 2012 한국기업경영학회 편집위원
2009 – 2010 한국정보시스템학회 편집위원
수상 및 영예
2015, 우수논문상, 한국경영정보학회 추계학술대회
2015, 우수논문상, 한국인터넷전자상거래학회 추계학술대회
2014, 세계 100대 연구자 선정 (83위, 2009-2013, 탑저널 게재실적 기준, Association for Information Systems)
2014, 세계 100대 연구자 선정 (94위, 2011-2013, 탑저널 게재실적 기준, Association for Information Systems)
2013, 세계 100대 연구자 선정 (94위, 2010-2012, 탑저널 게재실적 기준, Association for Information Systems)
2012, 세계 100대 연구자 선정 (57위, 2009-2011, 탑저널 게재실적 기준, Association for Information Systems)
연구실적
Kim, G., and Koo, H., “The causal relationship between risk and trust in the online marketplace: A bidirectional perspective,” Computers in Human Behavior, 55, 2016, pp. 1020-1029.
Kim, G., Shin, B., and Kwon, O., “Investigating the value of sociomaterialism in conceptualizing IT capability of a firm,” Journal of Management Information Systems, 29 (3), 2013, pp. 327–362.
Kim, G., Shin, B., Lee, H. and Kim, K, “IT capabilities, process-oriented dynamic capabilities, and firm financial performance,” Journal of the Association for Information Systems 12 (7), 2011, pp. 487-517.
Shin, B. and Kim, G. “Investigating the reliability of second-order formative measurement in information systems research,” European Journal of Information Systems, 20 (5), 2011, pp. 608-623.
Kim, G., Shin, B., and Grover, V., “Investigating two contradictory views of formative measurement in information systems research,” MIS Quarterly 34 (2), 2010, pp. 345-365.
Kim, G., Shin, B., and Lee, H., “Understanding dynamics between initial trust and usage intentions of mobile banking,” Information Systems Journal 19 (3), 2009, pp.283-311.
Kim, G, Shin, B., and Lee, H., “A study of factors that affect user intentions toward email service switching,” Information and Management 43 (7), 2006, pp. 884-893.